Fiskalizacija 2.0 – Preduvjeti i početak primjene

Kao što Vam je poznato, prema novim zakonskim odredbama fiskalizacija će uskoro obuhvaćati sve račune (gotovinske i transakcijske).

Fiskalizacija transakcijskih računa odvijat će se putem eRačuna. S tim u vezi, za sve tuzemne transakcije slanje i zaprimanje eRačuna postaje obvezno za slijedeće poslovne subjekte u RH:  

1. Porezne obveznike (upisane u registar PDV-a, obveznike poreza na dohodak od samostalne djelatnosti i obveznike poreza na dobit) sa sjedištem, prebivalištem ili uobičajenim boravištem u RH 

2. Tijela državne uprave, JLP(R)S te proračunske i izvanproračunske korisnike državnog proračuna i JLP(R)S upisane u Registar proračunskih i izvanproračunskih korisnika 

Na obveznike koji nisu u sustavu PDV-a ovaj zakon će se primijeniti od 1.1.2027. 

 

Preduvjeti za provedbu Fiskalizacije 2.0 

Ukoliko ste obveznik Fiskalizacije 2.0 za početak trebate napraviti slijedeće: 

1. Odabrati programsko rješenje (informacijski posrednik) za izdavanje i zaprimanje eRačuna, koje omogućava automatiziranu provedbu postupka fiskalizacije.

Program Ritam povezan je s tri servisa za slanje i zaprimanje eRačuna:  Moj-eRačun, IE račun, te Zlatni račun. To su poslužitelji koji su ovlašteni za digitalnu ovjeru računa, s kojima trenutno  imamo integraciju.

Poslužitelji moraju do 01.09.2025. posjedovati određene certifikate kojima potvrđuju da je uspostavljen sustav upravljanja informacijskom sigurnošću i zaštita podataka od neovlaštenog pristupa i manipulacije.

Molimo, provjerite i potvrdite s odabranim servisom koja su njihova rješenja. 

2. Potvrditi Poreznoj upravi adresu za zaprimanje eRačuna putem FiskAplikacije (u ePoreznoj) – radi objave adrese u Adresaru Porezne uprave  

3. Potvrditi ovlaštenja za osobu koja dostavlja fiskalizacijsku poruku uz korištenje digitalnih certifikata  

4. Prije početka izdavanja eRačuna povezati vlastitu robu i usluge s klasifikacijom KPD (dodijeliti odgovarajuće KPD šifre za robu i usluge prema uputama koje smo poslali) 

 

Početak primjene 

Tri su ključna datuma za primjenu zakona o Fiskalizaciji 2.0 

01.09.2025. – početak provedbe pripremnih radnji za fiskalizaciju eRačuna i testiranje pristupnih točka (do tada trebaju biti ispunjeni navedeni preduvjeti) 

01.01.2026. – uvodi se obveza izdavanja i zaprimanja eRačuna za porezne obveznike u sustavu PDV-a uz obvezu zaprimanja eRačuna za trgovačka društva, obrtnike, slobodna zanimanja, tijela državne uprave, JLP(R)S i izvanproračunske korisnike državnog proračuna i JLP(R)S upisane u Registar proračunskih i izvanproračunskih korisnika koji nisu u sustavu PDV-a 

01.01.2027. – uvodi se obveza izdavanja eRačuna za trgovačka društva, obrtnike, slobodna zanimanja, tijela državne uprave, JLP(R)S te proračunske i izvanproračunske korisnike državnog proračuna i JLP(R)S koji su upisani u Registar proračunskih i izvanproračunskih korisnika koji nisu u sustavu PDV-a. 

Share:

Ostale vijesti

Teya POS logo

Nova integracija – Teya POS

Omogućena je integracija Ritma s Teya POS naplatnim uređajima za sva kartična plaćanja. Teya omogućuje jednostavno i sigurno kartično plaćanje putem bežičnih POS terminala. Teya

pročitaj više »