Šibenska 37, Split Kontakt: 021/684-769 podrska@ritam.hr Prodaja: 021/684-765 prodaja@ritam.hr SOS

 

Poštovani korisnici,

 

Ponovno Vam se obraćamo glede Opće uredbe o zaštiti osobnih podataka (EU 2016/679), koja je u primjeni od 25.05.2018.

Želimo Vas, u nekoliko riječi, upoznati sa zakonskom regulativom zaštite osoba prilikom obrade njihovih osobnih podataka. Europski parlament i Vijeće je 27.04.2016. donijelo uredbu br. 2016/679 o zaštiti pojedinaca u vezi s obradom osobnih podataka i slobodnom kretanju takvih podataka, te stavljanju izvan snage Direktive 95/46/EZ. Uredba je postala obvezujuća za sve zemlje članice EU. U Republici Hrvatskoj donesen je Zakon o provedbi Opće uredbe o zaštiti podataka (Narodne novine br. 42/18), za koju je u javnosti ustaljen naziv GDPR Uredba (General Data Protection Regulation).

U dopisu od 21.05.2018 obavijestili smo Vas o poduzetim tehničkim i organizacijskim mjerama, u svrhu ispunjavanja naših obveza iz gore pomenute Uredbe.

U početnom razdoblju primjene Uredbe bilo je dosta nejasnoća u pogledu njene provedbe i obveza uključenih strana. Na temelju pojašnjenja od strane regulatornih tijela (Agencija za zaštitu osobnih podataka) i zakonodavne vlasti, proširili smo postojeće tehničke i organizacijske mjere. Zaključili smo također da je nužno urediti naš postojeći ugovorni odnos glede pravila o tajnosti podataka, u svrhu zaštite Vas i Vaših korisnika, kao i zbog toga da Vi kao Voditelj i mi kao Izvršitelj obrade osobnih podataka izbjegnemo bilo kakve kažnjive postupke i postupke radi naknade štete.

Stoga Vam u privitku dostavljamo dokument pod nazivom Pravila o obradi i zaštiti osobnih podataka.

Ovaj dokument predstavlja dopunu članka 9. našeg Ugovora, kojim su propisana pravila o tajnosti podataka.

 


 

 

  1. Otvorimo izvještaj 'Zbirna knjiga primljenih (ulaznih) računa (Financijsko\Knjige računa i PDV) za odabrani period:

     

  1. Nakon što smo provjerili ispravnost podataka napravimo eksport za e-poreznu, tako da kliknemo na strelicu iza opcije Export(F6), te odaberemo opciju pohrana za e-poreznu. U izborniku 'Ovlaštena osoba' upišemo podatke o osobi koja predaje dokument, te potvrdimo tipkom OK.

     

  1. Snimimo datoteku na računalo kroz izbornik 'Save as'. Nakon toga spremljenu xml datoteku eksportiramo u e-poreznu.

    

 


 

 

Poštovani,

Podsjećamo Vas da je za početak rada u novoj radnoj godini, na Vašem računalu u programu Ritam Forms, potrebno promijeniti radnu godinu. U meniju Postavke odaberite opciju Postavke.

U izborniku 'Postavke aplikacije' odaberite karticu: Radna godina -> odaberite 2019. godinu i potvrdite na OK.

Ovom akcijom ste pokrenuli novi brojevni niz za sve dokumente u programu. To je jedino što obavezno trebate napraviti na početku rada u novoj godini.

Naglašavamo da je to potrebno napraviti na svakom računalu koje koristite za rad s našim programom, te Vas molimo da o tom obavijestite kolege.

U slučaju da imate potrebu naknadno unositi dokumente iz 2018. godine, trebate vratiti radnu godinu na prethodno opisani način.

Naš program automatikom prenosi zatečeno stanje lagera s 31.12.2018. u iduću godinu, te nije potrebno raditi novo početno stanje lagera.

 

Podsjećamo na druge akcije koje ćete, ovisno o Vašem poslovanju, možda trebati napraviti na kraju ove, ili na početku iduće godine.

 

Inventura:

Ukoliko na kraju godine radite inventuru prije toga trebate napraviti ažuriranje nabavnih cijena (Pomoćni alati\Robni\Nabavne cijene: Ažuriranje nabavnih cijena (servis)) i rekonstrukciju podataka za sve robne radne jedinice (Pomoćni alati\Robni: Rekonstrukcija podataka – lagera).

Upute za inventuru možete pogledati na ovoj poveznici: http://www.ritam.hr/Help/Poslovni_procesi/Inventura.pdf

 

Početno stanje knjigovodstveno:

Ukoliko vodite robno poslovanje, za ispravan pregled prometa, potrebno je upisati početno stanje knjigovodstveno za svaku pojedinu robu radnu jedinicu. Time se omogućuje prikaz donosa u rekapitulaciji prometa. Ovaj korak nije potrebno napraviti na samom početku nove godine, odnosno prije početka rada u 2019. godini, već ga možete napraviti i naknadno (kada završite s unosom i ispravcima robnih dokumenata za 2018. godinu).

Za postavljanje početnog stanja knjigovodstvenog , u robnom, ovisno o tome radi li se o veleprodaji, maloprodaji, materijalnom, ili proizvodnji upute možete pogledati na ovoj poveznici: https://www.ritam.hr/Help/Poslovni_procesi/Poslovni_procesi.pdf  (pogledati pod Početna stanja).

 

Datum knjigovodstvenog usklađenja:

Ako vodite robno poslovanje nakon što završite s unosom podataka za prethodnu godinu potrebno je postaviti Datum knjigovodstvenog usklađenja (DKU), s datumom 31.12.2018., za sve radne jedinice. Postavljanjem DKU postavljate zabranu izmjene robnih dokumenata do tog datuma. Nadalje, datum knjigovodstvenog usklađenja omogućava Vam knjiženje neproknjiženih temeljnica koje ovise o robnom knjigovodstvu do tog datuma. Upute za postavljanje DKU možete vidjeti na ovoj poveznici: http://www.ritam.hr/Help/Poslovni_procesi/Novi_datum_knjigovodstvenog_uskladjenja.pdf

 

Godišnji prijelaz u financijskom:

Nakon što završite unos svih dokumenata za 2018. godinu (dakle, ne odmah na početku godine, već naknadno), neovisno o tome vodite li robno i/ili financijsko poslovanje u našem programu, trebat ćete napraviti godišnji prijelaz u financijskom.

Za godišnji prijelaz u financijskom upute možete pogledati na ovoj poveznici: http://ritam.hr/index.php/podrska/faq/107-financijsko#o7

 

Želimo Vam uspješnu 2019. godinu!